El gerundivu [hɛɾʊn̪ˈdiβu] (del latín gerundivum [gjɛrʊn̪ˈdiːwʊm]) es una holma nominal el verbu, gastau nangunas luengas.

El gerundivu en latín Edital

Morfologia Edital

El gerundivu latinu morfologicamenti es un aljetivu verbal (particípiu huturu passivu), con basi el tema presenti, vocal atijanti, sufiju -nd- i telminacionis -us, -a, -um própia los aljetivus tres telminacionis. Una holma comu amandus se compón duna raís am-, vocal atijanti -a-, sufiju -nd- i desinéncia -us el nominativu. Comu aljetivu que es, se declina en tolos casus, enos dos númirus i enos tres génirus, del siguienti mó:

CASU\GÉNIRU MASCULINU FEMININU NEUTRU
s/p s/p s/p
nominativu amandus/amandī amanda/amandae amandum/amanda
acusativu amandum/amandōs amandam/amandās amandum/amanda
genitivu amandī/amandōrum amandae/amandārum amandī/amandōrum
dativu amandō/amandīs amandae/amandīs amandō/amandīs
ablativu amandō/amandīs amandā/amandīs amandō/amandīs

Sintassi Edital

En huendu un aljetivu, tien que concordal en géniru, númiru i casu con el nombri que le rigi. Participa ena nombrá “costruición gerundial”, lo mesmu qu’el gerúndiu, con el qual no se tien que conhundil: el gerundivu es un aljetivu verbal que concuerda con el núcliu el sintama, mentris que el gerúndiu es un sustantivu verbal, núcliu sintama i que comu verbu puei lleval comprementus. V. gr.: cupidus pilae emendae “deseosu de que la pelota seya mercá” (costrución gerundial con gerundivu). A la escontra, esta mesma oración con gerúndiu sedria cupidus pilam emendi “deseosu de mercal la pelota”.

Bibliografia Edital

  • Bassols de Climent, M., Sintaxis latina, Mairil, CSIC, 199210.
  • Rubio Fernández, L., González Rolán, T., Nueva gramática latina, Mairil, Coloquio Editorial, 19903.