Nesta página se gasta una ortografía destinta ala que normalmenti se gasta ena Güiquipedia.

'Tāne', es unu de los diosis más popularis y más adoráus pa las islas del salienti de la Polinesia, volucionandu de diferentis maneras en ca archipiélagu.

En Hawaii Edital

 
Tāne representáu en maera entallà

En Hawaii, Kāne (el fonema protopolinesiu /t/ despareció en hawaiianu envertiéndussi en /k/) se consideraba el más importanti de los cuatru diosis hawaiianus prencipalis: Kāne, Kanaloa, Kū y Lono. Era el dios de la procriación, el criaol y el que da la vida, y se l'envinculaba cona amanecía, el sol y el cielu. Se reconoci a Kāne comu el dios supremu que dimanó de la escuridá eterna (pō) pa jormal los cielus y la tierra. En muchas versionis, l'ayuarun en essu los diosis Kū y Lono, y la tierra acibi el nombri de "la gran tierra de Kāne" (ka honua nui a Kāne). Prantó el sol, la luna y las estrellas enos cielus, y conos co-criaoris que lo ayuarun jormó al hombri y la mujel. El cultu a Kāne estaba mu destendíu y dessistin muchus epítetus añidíus al su nombri al mentallu enas oracionis.

En Nueva Zelanda Edital

En Nueva Zelanda, Tāne es el hiju de Rangi (pairi celestial) y Papa (la mairi tierra). Entre los sus hermanus están los diosis Rehua, Tū (Kū en Hawaii), Rongo (Lono en Hawaii), Tangaroa (Kanaloa en Hawaii), Tāwhirimātea y otrus. Aquí es un dios de los bosquis. Nel mitu de la creación maorí, Tāne jue l'únicu entre los sus hermanus escapás de desapartal a sus pairis el cielu y la tierra pa dejal qu'entrara la lus. Comu dios güenu y dios de la lus, Tāne mandó a Tū, Rongo y a tolos espíritus rebeldis dende los cielus pabaju pa la escuridá de Kai-hewa. Tāne crió al primel hombri (Tiki) y la primel mujel (Hine-hau-one), y pola maldá de los mortalis, les mandó el grandi charpaddu (comu el Dios bíblicu).