Esti artícalu es un encetu

Si te apeta, pueis enlial-ti a trebajal en él, precurandu más información i amejorandu lo escritu.


Un avión es un aerodinu de ala fija o aeronavi con mayol densida que el airi, dotau de alas i un espaciu de carga i capas de volal impulsau pol nengunu, unu o más motoris. Los aeroplanus incluyen a los monoplanus, los biplanus i los triplanus. Los aeroplanus sin motol se denominan planeadoris o velerus i ain siu gastaus endi los inicius dela aviación, pa la llama aviación deportiva i inclusu pa el transporti de tropas duranti la Segundera Guerra Mundial.

Un Boeing 747.

Sigún la definición dela OACI, es un «aerodinu propulsau pol motol, que ebi la su sustentación en vuelu prencipalmenti a reacionis aerodinámicas ejercias sobri superficis que permanecin fijas en determinas condicionis de vuelu».

Puein crasificalsi pol el su gastu comu avionis civilis (que puein sel de carga, transporti de pasajerus, entrenamientu, sanitarius, contra incendius, privaus, etc.) i avionis militaris (carga, transporti de tropas, caças, bombarderis, de reconocimientu o espías, de reabastecimientu en vuelu, etc.).

Tamién puein crasificalsi en hunción dela su pranta motriz: avionis propulsaus pol motoris a pistón, motoris a reación (turbureactol, turburreactol de dobli fluju, turbuélice, etc.) o propulsoris (coetis).

El su prencipiu de huncionamientu se basa ena huerça aerodinámica que se genera sobri las alas, en sentiu ascendenti llama sustentación. Esta se origina pola diferenzia de presionis entri la parti superiol i inferiol del ala, producia pola horma del perfil alal.