Diferencia entre revisiones de «Reinu Uníu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sa (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Sa (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 39:
|}
 
El '''Reinu Uníu de Gran Bretaña i Irlanda del Norti''', mas conociu por ''Reinu Uniu'', es un estau insulal nel norti d'[[Uropa]], biembru la [[Unión Uropea]] (UE), qu'está holmau polas ''nacionis constituyentis'' d'[[Ingalaterra]], [[Escócia]], [[Galis]] (ena [[isla de Gran Bretaña]]) i [[Irlanda del Norti]] (ena [[isla d'Irlanda]]), hiziendu arrayu cona Repúbrica d'[[Irlanda]]. Al sul del país s'assítia el [[Canal de la Mancha]], andi bicha l'[[Urotuni]], que conparti con [[FránciaFrancia]].
 
== Geografia ==
Línia 75:
L'Act of Union (Acta d'Union nombri original n'inglés) de 1800 uñió el réinu de Gran Bretaña con el réinu d'Irlanda, que via caiu gradualmenti baju control británicu entre 1169 i 1691, pa hormal el Réinu Uniu de Gran Bretaña i Irlanda. Ésta tamien hue una decision inpopulal, llevandu-se a cabu justu endespues de la infructuosa Rebelion de los Irlandesis Unius de 1798. L'ocasion ligia pa esta union, quandu se temió una intervencion o invasion napoleónica, hue devia predominantementi a pobremas de segurança.
 
En 1922, tras amargosamargas luchis que hazin ecu ena ogañu corrienti política, el Tratau anglu-irlandés partió Irlanda nel Estau Libri Irlandés i Irlanda del Norti, cona última parti premanenti el Réinu Uniu. Como se aprevó nel tratau, Irlanda del Norti, que consisti de seis de los nuevi condalgus la província irlandesa d'Ulster, imediatamenti optó por salil del Libri Estau i premanecel nel Reinu Uniu. La nomencratura del RU hue cambiá en 1927 pa reconocel la salia el alcuerdu la mayol parti d'Irlanda, siendu adotau el nombri de RéinuReinu UniuUníu de Gran Bretaña i Irlanda del Norti.
 
== DemografiaDemografía ==
 
[[File:Wfm glasgow cityhall.jpg|thumb|right|250px|Ayuntamientu e Glasgow]]
 
 
El RéinuReinu UniuUníu cuenta con una puebracion de 60.690.500 d'abitantis, según izin las oficians de la National Statistics enus meyaus de 2005. D'essus abitantis, 50.690.700 vivin en Ingalaterra, 5.094.800 en Escócia, 2.958.600 vivin en Gales i 1.724.400 n'Irlanda del Norti.
L'esperança de via es de 78,5 añus i la tassa fecundiá es de 1,66 ijus por mujel. La conposicion étnica ogañoti es la siguiente:
 
Línia 102:
L'agricultura arrepresenta namás qu'el 1% del PIB i está huertimenti mecanizá. Ena endústria las prencipalis activiais son la maquinária, el material de porteu i los produtus químicus. Ena mineria las tradicionalis minas de carvón en horma de ulla assitiás en [[Yorkshire]], [[Galis]], [[Escócia]] i [[Lancashire]] án dau a las centralis térmicas británicas l'energia nesseçária pal alantru económicu. Con el petróliu descubiertu en 1970 nel Mari el Norti, el país es el segundu produtol de tras de Noruega. El setol servícius es el que mas aporta al PIB el país, destacandu sobri tós la Borsa, i los servícius financierus de banca i segurus.
 
Enque integrau ena UEUU, el llamau "uroescepticismu" tradicional de los británicus le mantien huera de la zona euru, siendu la monea el país la [[libra esterlina]]. Essisti un conpromissu el primel menistru pa celebral un referendum que determini si el Reinu Uniu s'integra o non ena monea única.
 
== EducacionEducación ==
 
[[File:Keble College Chapel - Oct 2006.jpg|thumb|left|250px|Universiá d'Oxford]]