Diferencia entre revisiones de «Perú»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sa (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Sa (carava | Contribucionis)
Línia 46:
Tamien se desarrolla al sul, entri 700 e. C.–100 d.C, la Cultura Paracas, que se devii en dos periodus, Paracas Cavernas, hata 200 e.c. ena que las tumbas sonin suterranias i tiene holma de copa envertia. A partil d'altoncis, el desarrollu las necrópolis llevó a la otra etapa, Paracas Necrópolis, hata 100 d.c. Los Paracas emplearun la momificacion, i arcançarun gran grau de domiñu ténicu nel elaboraeru de tejíus. Tamien destacarun en [[medecina]], i comu se ve praticarun albondu trepanacionis.
 
=== Orizonti meyumeiu ===
Nel norti apaeci la CulturaColtura Mochica que se carateriza por un desarollu la agricultura i tamien de la pesca i la navegacion. Tamien se carateriza por sel un periodu runchas, nel que apaeci una jefatura establecia i ereditária. Tuvun un gran desarrollu la cerámica, las sus representaciones mas emportantis están relacionás, cona guerra, la muerti i el erotismu.
 
Se desarrolla tamien la Cultura Nazca, sucesora de Paracas. Nesta cultura destacan las misteriosas línias de Nazca, arrepresentacionis de destintas figuras que namás se puein vél dendi el cielu.
 
Entri 700 i 1200 s'espandi la Cultura Wari, que holmó un empériu que dominó gran parti el área andina. Al atrás la su caía surgió el réinu Chimu nel norti, cuya capital, Chan Chan hue la ciá mas grandi d'América. Por sul se desarrolla la CulturaColtura Chancay.
 
=== Empériu Inca ===
Finalmenti acabará destacandu el pueblu de los incas, el cual házia el sigru XV conquistó tolos puebruss andinus entre los rius Maule i Ancasmayo, arcançandu un área cercana a los 3 millonis de km², ogañu assitiá enos territorius del sul de Colómbia, el ocienti d'Equadol, Perú, Bolívia, el norti Chili i el noroesti d'Argentina, conhormandu lo que se conoci como Empériu incaicu. La su capital hue el Cuzco, assitiá ena sierra sul peruana. Amás del su poeriu melital, destacarun en arquitetura, construyendu albondu estruturas como la ciudadela de Machu Picchu, i un güen sistema de comunicacionis, que premitierun un huerti control por parti la autoriá.