Diferencia entre revisiones de «Perú»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
c The file Image:Presidente_humala.jpg has been removed, as it has been deleted by commons:User:NahidSultan: ''Copyright violation, see commons:Commons:Licensing''. ''Translate me!''
Línia 84:
 
El 5 abril de 1992, el presienti [[Alberto Fujimori]] provocó la crisi política en el Autogolpi de 1992 quandu disolvió las dos cámaras del Congressu i convocó a una assamblea constituyenti pa enstaural una nueva constitucion política. Al mesmu tiempu, enició el arrecuperaeru económicu medianti una política de shock económicu. Duranti el su gobielnu, se prouju un processu de corrupcion del Estau en conjuntu –que llegó a sel calificá de ''cleptocracia''– con el que en essi momentu era Jefi del Serviciu de Enteligencia Nacional, Vladimiro Montesinos. Fujimori logra sel religiu en 1995 i enicia abondas enportantis mejoras macroeconómicas i sociales, enque no consigui solucional la larga recesion económica pola que passava el país resultau de las crisi enternacionalis. Fujimori hue religiu enas elecionis del 2000. Essi mesmu añu renunció a la Presiencia estandu en [[Japón]] duranti una gira oficial endespues del escándalu de los vladivideos, que demostrarun la redi de corrucion encabbeçá pol su assesol Montesinos.
 
[[File:Presidente humala.jpg|200 px|thumb|right|Ollanta Humala.]]
El Congressu ligió comu Presienti interinu al congresista Valentín Paniagua, quien llevó a cabu las elecionis del 2001 ondi resultó eletu presienti Alejandro Toledo, quien enició una campaña enternacional pa estradital a Fujimori. El gobielnu de Toledo se caraterizó por acontinal i prohundizal el modelu económicu enplantau por Fujimori, altu crecimientu económicu promediu de 8% anual amás de un craru crecimientu macroeconómicu i la reativacion de la economía. Sin embargu, las deferencias socialis mejorarun pocu i las acusacionis de frivoliá i nepotismu, frecuentis. Toledo hue sucediu pol es-presienti Alan García Pérez en 2006. García á acontinau cona política económica de los gobielnus preceentis, lograndu baja enflacion, un crecimientu notabli de las esportacionis, un umentu sustancial del produtu nacional brutu i un encrementu de las reservas enternacionales sobri los 30 mil millonis de dólaris a caberus de 2008, no essentu de conflitus socialis enportantis comu probremas con el senderismo atijau al narcotráficu i protestas violentas comu el Paru de Moquegua de 2008 o el Baguazo de 2009.