Diferencia entre revisiones de «Delavón»

Contenido eliminado Contenido añadido
Tiu Fraili (carava | Contribucionis)
Criá página con 'El delavón [delaˈβ̞õŋ] (nom. cient. Chalcides bedriagai) es lagartu dela familia delos escíncidus, comparanti a una culebrina, cona que populalmenti se confundi. == S...'
 
Tiu Fraili (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 1:
El '''delavón''' [[IPA|[delaˈβ̞õŋ]]] (nom. cient. ''Chalcides bedriagai'') es lagartu dela familia delos escíncidus, comparanti a una culebrina, cona que populalmenti se confundi.
 
== Sinonimia ==
Los ''delavonis'' se llaman tamién '''''deslavonis''''' i '''''aldavonis''''', tós tres dimanaus del [[luenga latina|latín]] ''delabi'' 'esvaral', pola aparencia aala culebra. En angunus puebrus comu [[Calamonti]], [[Burguillus del Cerru]] o [[Feria]] los conocin comu '''''lisus'''''.
 
== Morfología ==
Es un lagartu pequeñinu, de cabeça enanchá, peru chica, con el hozicu aguzaínu. El cuerpu es cortu i canchúu i está cubiertu de escamas lisas i brillosas, de colol pardu-azitunau. Los remus son chicus i tien un rabu reondu de seción más chicu que'l cuerpu. Las hembras son más grandis que los machus.
 
== Esparramamientu ==
EsteEsti lagartinu se halla na península Ibérica, destendíu por quasi que tol territoriu desquitandu las zonas más montañosas del norti.
 
== Compartamientu ==
Línia 17:
Es corrienti entre la genti vieja el reflán:
 
''Si te pica el delavón, cogi picu i açaón.''
 
Con el sentíu de sel la su picaúra mortal, comu la de ciertas culebras.
 
Mesmu en angunus puebrus esti animal lo relacionan con los [[culebru|culebrus]], enfermedá que crein que trasmiti si toca la ropa duranti se verdea o solea<ref>http://blogs.hoy.es/extremadurasecreta/tag/delabon/</ref>.
<nowiki>[[Category: Fauna]]</nowiki>