Diferencia entre revisiones de «Langosta»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Línia 14:
|Estau=-
}}
La langosta [[IPA|[lãŋˈɡoʰtʰa]]] (nom. cient. ''Dociostaurus maroccanus'') es el nombri más común pa mental la especii de langosta mediterrania, un insetu dela familia delos acrídidus. Enque normalmenti es un langostu solitariu, se destaca polas las pragas periódicas i el esgalaçu en el campu.
 
== Sinonimia ==
Enque normalmenti quandu se vein en solitariu pol campu se llaman [[langostu|langostus]], quandu se refieri específicamenti a ella i alos pobremas que causa ena tierras cautivás, le dizin '''''langosta'''''.
 
== Descrición ==
Son comparantis alos langostus, conos que corrientimenti se confundin. La hembra es más larga i grandi que'l machu, ancançandu los ata los 38 mm, mientras que los machus siquiera rebassan los 28 mm.
 
Suelin crial-si en sitius llanus, con suelus de pocu canchu, normalmenti probis o d'eriazu. Las tierras aparentis pa crial-si las langostas se llaman ''tierras langosteras''. En [[Estremaúra]] son los llanus de Trugillu-Caçris, las Vegas Baxas, la Campiña Sul i los llanus d'Alcántara.
 
La langosta tien tres etapas ena su vida, la de uevu, cocu o ninfa i la de adultu.
Línia 29:
La langosta se destaca polo que se llama muación de fasi, es dizil, que la su pobración se da arreglu al ambienti. La seca i l'abondancia de alimentu hazin que passin de sel insetus solitarius a ajuntal-si. En el tiempu en que s'ajuntan es el de mayol esgalaçu pal campu, no por arramplan conas tierras de cautivus que devora namás, sino pola albeliá de bandeal muchu terrenu destendiendu-si dun sitiu a otru sin embilmus.
[[File:CSIRO ScienceImage 7007 Plague locusts on the move.jpg|left|thumb|297x297px|''Praga de langostas en movimientu'']]
En Estremaúra, se recuerdan con temol las grandis pragas de caberus del XIX (1875-1877) por [[Trugillu]] i [[Caçris]] i la cuenca de [[Guadiana]]<ref>Torres-Vila L.M. et alii, "La sanidad vegetal en Extremadura en el siglo XIX", en ''Dioses, mitos y demonios: La agricultura extremeña en el siglo XIX'', Junta de Extremadura, 2009, pág. 107.</ref>.
 
== Métodus contra las pragas ==