Diferencia entre revisiones de «Castú (palra)»

Contenido eliminado Contenido añadido
Addbot (carava | Contribucionis)
c Bot: Migrating 5 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q2941553 (translate me)
Fiquei (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 8:
{{Almiental|Castizo. Mantenedor de la casta de labradores que cultivaron por sí sus propias tierras|[[Luis Chamizo]], ''El miajón de los castúos''.}}.
 
A lo primeru con ''castuo'' no se mentava la idioma, sino a los labraoris estremeñus que cuentavan con tierras própias de cultivu, a la contra los que trabajavan enas grandis fincas pa los [[señoritus]]. [[Luis Chamizo|Chamizo]] gastó la parabra pa identifical al prototipu ombri estremeñu, sostribandu-si ena esperéncia local. Por estension, la parabra passó a desinal a qualisquiel rasgu cultural própiu los ''castuos'', comu el mó vida, pensamientupensaeru, tradicionis i palra.
Tradicionalmenti, el ''castuo'' á siu sinónimu el estremeñu, concetus que no s’án d’abarullal, deviu a la destinta proceéncia de dambas. Pola cercania dessitenti entre el astul-lionés oriental con el castellanu antíguu essistin muchus roceus, mas que ná fonéticus i léssicus. Con tó, el ''castuo'' está mas a renti al español meridional d'ogañu, con angunus arcaismus i leonesismus, que del estremeñu.