Diferencia entre revisiones de «Radioatividá»

Contenido eliminado Contenido añadido
Fiquei (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Cembo123 (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 1:
[[File:Alfa beta gamma radiation.svg|200 px|thumb|right|Crassis de radiacion i holmas de detené-la.]]
La '''radioatividá''' es la emision de [[nirgía]] pola desintegracion de núcleus d'átomos[[átomo]]s inestablis. La nirgía emitia sonin partículas con carga elétrica u ondas electromanéticas, que ionizan el meyu que atraviesan. Una escecion lo constitui el [[neutron]], que no posei carga, pero ioniza la materia en holma indireta. Enas desintegracionis radiativas se tienin várius tipus de radiacion: alfa, beta, gamma i neutronis.
Tamien lo poemus definil como un fenómenu físicu natural, por el cual angunos cuelpus o elementus químicus llamaus radiativus, emitin radiacionis que tienin la propieá d'enpresional placas fotográficas, ionizal gasis, proucil fluorescencia, atravesal cuelpus opacus a la lus ordinaria, etc. Debiu a essa capaciá se les sueli denominal radiacionis ionizantis (en contrasti conas no ionizantis). Las radiacionis emitias puein sel electromanéticas, en holma de rayus X o rayus gamma, o bien corpuscularis, como puein sel núcleus de Heliu, eletronis o positronis, protonis u otras. En resumin, es un fenómenu que ocurri enos núcleus de ciertus elementus, que sonin capacis de transholmal-se en núcleus d'elementus d'otrus átomus.
La radiativiá es una propieá de los isótopus que sonin "inestablis". Es izil, que se mantienin en un estau escitau enas sus capas eletrónicas o nuclearis, con lo que pa arcançal el su estau hundamental ebin perdel nirgía. Lo hazin en emisionis electromanéticas o en emisionis de partículas con una determiná nirgía cinética. Esto se prouci variandu la nirgía de los sus eletronis (emitiendu rayus X), los sus nucleonis (rayu gamma) o variandu el isótopu (al emitil dende el núcleu electronis, positronis, neutronis, protonis o partículas mas pesás), i en várius pasus sucesivus, cono que un isótopu pesau puei terminal conviltiéndu-se en unu muchu mas ligeru, como el Uraniu que con el transcurril de los sigrus acaba conviltiéndu-se en plomu.
Es aprovechá pala otencion de nirgía, gastá en [[medecina]] (radioterapia i radiodiagnósticu) i en aplicacionis endustrialis (medias d'espesoris i densiais entre otras).
 
La radiativiá puei sel:
* Natural: manifestá polos isótopus que s'alcuentran ena naturaleza.
* Artificial o enducia: manifestá polos radioisótopus proucius en transformacionis artificialis.
 
[[Category:Física]]