Diferencia entre revisiones de «Idrógenu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Fiquei (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Fiquei (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 5:
Debíu a las sus distintas propiedáis, el idrógenu no se puei encuadral claramenti en ningún grupu la [[Tabra periúdica e los elementus|tabra periúdica]], manqui una hartá vezis se sitúa en el grupu 1 (o familia 1A) por poseel un solu electrón en la [[capa de valencia]] o capa superior.
 
El idrógenu es el elementu químicu [[Abundancia los elementus químicus|más abundanti]], al constituil aproximadamenti el 75{{esd}}% la materia visibli del [[universu]].<ref>Palmer, David. (1997). http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/971113i.html "Hydrogen in the Universe"</ref><ref group=nota>Sin embargu, la mayor parti la massa del universu no está en la forma de [[barion]]is o elementus químicus. Guípesi [[materia oscura]] y [[nirgía oscura]].</ref> En la su [[secuencia prencipal]], las estrellas están compuestas prencipalmenti por idrógenu en estau de [[plasma (estau la materia)|plasma]]. El idrógenu elemental es relativamenti raru en la [[Tierra]] y es producíu industrialmenti a partil de [[hidrocarburu]]s comu, por ejemplu, el [[metanu]]. La mayor parti del [[idrógenu nacienti|hidrógeni elemental]] s'obtieni ''in situ'', es izil, en el lugar y en el momentu en que se necesita. Los mayoris mercaus del mundu disfrutan de la utilización del idrógenu pal mejoramientu de [[combustibli fósil|combustiblis fósilis]] (en el procesu de [[Craqueu|hidrocraqueu]]) y en la produción d'[[almoníacualmoniacu]] (prencipalmenti pal mercau de fertilizantis). El idrógenu puei obtenelsu a partii del [[áugua]] por un procesu d'[[electrólisis]], pero resulta un métodu una hartá más caru que l'obtención a partil del [[gas natural]].<ref>Staff. (2009). http://www.fsec.ucf.edu/en/consumer/hydrogen/basics/production.htm "Hydrogen Basics&nbsp;— Production"</ref>
 
El [[isótopu]] del idrógenu más común es el [[protiu]], cuyu núcleu está formau por un únicu [[protón]] y ningún [[neutrón]]. En los [[compuestu iónicu|compuestus iónicus]], puei tenel una [[carga eléctrica|carga]] positiva (convirtiéndosi en un [[catión]] llamau [[hidrón]], H<sup>+</sup>, compuestu únicamenti por un [[protón]], a vezis en presencia de 1 o 2 [[neutrón|neutronis]]); o carga negativa (convirtiéndosi en un [[anión]] conocíu comu [[hidruru]], H<sup>-</sup>). Tamién se puein formal otrus isótopus, comu'l [[deuteriu]], con un neutrón, y el [[tritiu]], con dos neutronis. En [[2001]], hue criau en laboratoriu el isótopu <sup>4</sup>H y, a partil de [[2003]], se sintetizun los isótopus <sup>5</sup>H hata <sup>7</sup>H.<ref>Gurov, Y. B., Aleshkin, D. V., Berh, M. N., Lapushkin, S. V., Morokhov, P. V., Pechkurov, V. A., Poroshin, N. O., Sandukovsky, V. G., Tel'kushev, M. V., Chernyshev, B. A., Tschurenkova, T. D. (2004). «Spectroscopy of superheavy hydrogen isotopes in stopped-pion absorption by nuclei.» ''Physics of Atomic Nuclei'' 68(3):491-497.</ref><ref>Korsheninnikov, A. A. ''et al.'' (2003). «Experimental Evidence for the Existence of 7H and for a Specific Structure of 8He.» ''Phys Rev Lett'' 90, 082501.</ref> El idrógenu forma compuestus con la mayoría los [[elementu químicu|elementus]] y está presenti en el áugua y en la mayoría los compuestus orgánicus. Tié un papel particularmenti importanti en la química [[ácidu-basi]], en la que una hartá reacionis implican el intercambiu de protonis (ionis idrógenu, H<sup>+</sup>) entri moléculas solublis. Puestu qu'es el únicu átomu neutru pal que se puei resolvel analíticamenti l'[[ecuación de Schrödinger]], el estudiu la [[nirgía]] y del [[Enlaci químicu|enlaci]] del átomu d'idrógenu á síu hundamental hata el puntu d'avel desempeñau un papel prencipal en el desarrollu la [[mecánica cuántica]].