Diferencia entre revisiones de «Café»

Contenido eliminado Contenido añadido
148LENIN (carava | Contribucionis)
cSin resumen de edición
148LENIN (carava | Contribucionis)
cSin resumen de edición
Línia 2:
El '''café''' es una bebia que se obtieni a partil delos granus tostaus i molius delos [[frutu]]s dela [[pranta]] del café (cafetu); es artamenti estimulanti pol el su conteniu de [[cafeína]], una sustancia psicoativa. Esti produtu es unu de los más comercialiçaus del mundu i una delas tris bebias más consumias del mundu (huntu con el [[áugua]] i el té). Sueli tomalsi duranti el desayunu, dimpués de ésti o inclusu cumu únicu desayunu, enque tamién se sueli tomal ena meriendilla, o dimpués del almuerçu o cena pa intabral carabacionis o solu pol costumbri. Es una delas bebias sin alcol más socialiçaoras en muchus paísis. El gustu pol el café no es espontáneu, sinu que ebi coltivalsi, ebiu a que el su sabol es huerti i amalgu.
 
Las hormas más popularis de tomarlu son [[negru]] i con [[lechi]] (con o sin [[açuca]]); tamién se le sueli añadil cremaunturia o nata, lechi condensa, chocolati o argún licol, es izil, dependiendu dela receta ai divelsas hormas de preparalu. Se sirvi habitualmenti calienti, peru tamién se toma fríu o con yelu. Ena [[España]] i [[Portugal]] es freqüenti el consumu de café torrau o torrefactu, es izil, tostau en presenzia de açúca.
 
El cafetu es originariu dela provincia de Kaffa, enas tierras artas de Abisinia, ogañu [[Etiopia]], en ondi crezi de horma silvestri. Las qualidais nirgéticas del café ya eran conocias pol la tribu Galla de Etiopía nel [[sigru XI]], quienis lo mesclaban con grasa animal.​ Posteriolmenti, sería entroduciu a [[Arabia]], de ondi se expandiría al restu del mundu con el dominiu turcu de [[Anatolia]].