Diferencia entre revisiones de «Sul»

Contenido eliminado Contenido añadido
148LENIN (carava | Contribucionis)
Criá página con 'El '''sul''' es el puntu cardinal que endica, sobri un meridianu, la direción al polu sul geográficu. Es unu delos quatru puntus cardinalis, situau diametralmenti opuestu al…'
(Sin diferencias)

Revisión de 19:18 20 Set 2020

El sul es el puntu cardinal que endica, sobri un meridianu, la direción al polu sul geográficu. Es unu delos quatru puntus cardinalis, situau diametralmenti opuestu al norti. Es la direción a lo largu dun meridianu a 90° en sentiu orariu del salienti. Nel hemisferiu norti, en latitudis superioris al trópicu de Cáncel, coincidi con la posición del Sol al mediodía; nel hemisferiu sul es, al contrariu, el puntu cardinal opuestu a la posición del Sol al mediodía.

Se sueli denominal así tantu al puntu cardinal cumu a la direción i a la comarca o parti inferiol dun país o çona geográfica, que pol convención se representa ena çona inferiol​ de mapas, cartas i planus. La recta meridiana sobri el orizonti pasa pol dos puntus: el norti i el sul. Lo que es del sul, está nel sul o pertenezi al sul, se denomina sureñu, austral o meridional.