Diferencia entre revisiones de «Altol»

Contenido eliminado Contenido añadido
Better (carava | Contribucionis)
New page: La '''artitú''' es el longol vertical dun puntu d'orihin, a otru dau, consierandu el primeru cumu ''nivel ceru'' (polo heneral se sueli tomal el nivel meyu la mari). *Ena meteorolohia, l...
(Sin diferencias)

Revisión de 15:54 17 Nov 2007

La artitú es el longol vertical dun puntu d'orihin, a otru dau, consierandu el primeru cumu nivel ceru (polo heneral se sueli tomal el nivel meyu la mari).

  • Ena meteorolohia, l'artitú es un fatol de chambus de temperatura, l'artitú prevoca que se disminuya la temperatura aprosimadamenti 1 ºC ca 150 metrus.
  • En heugrafia, l'artitú es el longol vertical dun puntu e la tierra respetu al nivel de la mari anombrá "artitú sobri el nivel meyu la mari" (msnm), en contrasti cola artura que se refieri al longol vertical endi un puntu e referéncia e la superfici terrestri; i el nivel de güelu qu'es l'artitú sigún la presión estándal miia meyanti un artímetru que s'alcuentra sobri los 20,000 pies sobri el nivel meyu la mari.
  • En Uropa continental, práticamenti Iberuamérica entera, i n'otras partis el mundu l'artitú se mii en metrus. En Nortiamérica i el Reinu Uñiu se mii heneralmenti en zancus; inque dambus dos paisis an conveniu dil escambiandu esus sistemas de miición pol el Sistema Entelnacional d'Uniais (SI). En aviación, heneralmenti se gastan los zancus en tol mundu.
  • En España, se toma normalmenti cumu referéncia pal cálculu e l'artitú el nivel meyu la mari ena ciá d'Alicanti.

Atihus esternus