Diferencia entre revisiones de «Gamelan»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Línia 1:
{{Algotraortografia}}
 
Un '''gamelan''' es un conjuntu musical de [[Indonésia|Indonesia]] y [[Malaysia]], especialmenti de [[Hava|Java]] y [[Bali]] que nolmalmenti contínipue contenel una seri d'istrumentus cumu metalofonus, [[xilofonus]], tamboris, gongs, frautas de bambú, istrumentus de cuerda pursá y frotá, y jata vocalistas puen sel incruyíus. Los tamboris sonin un istrumentu emportanti que dirigi el conjuntu.
 
El términu se refíri más a la balburda los istrumentus qu'a los que los tocan. Un gamelan es un conjuntu d'istrumentus cumu una entiá propia, costruíu y afináu pa que toquin juntus. Istrumentus de gamelan diferentis nu sonin entrecambiabris.
Línia 15:
Las variantis s'agrupan geograficaenti, juendu la principal división la que se da entre los estilus de los balinesis, los javanesis y los sundanesis. Los gamelan sundanesis s'associan a menú con el gamelan degung, un conjuntu sundanés qu'utiliða un subconjuntu d'istrumentus modificáus con un mou particulal de la escala [[pelog]]. Los gamelan balinesis se suelin associal a un virtuosismu y cambius velocis de tempu y dinámica del gamelan gong kebyar, el su estilu más conocíu. Algotrus estilus popularis balinesis encrúin el gamelan jegog y el kecak, tamién conocíu cumu el "cantu el monu".
 
Juera el nucliu principal de [[Hava|Java]] y [[Bali]], los gamelan s'estendierun hestóricaenti a través del entrecambiu y intrés curtural u pol migracionis, surgiendu estilus nuevus. Los gamelan malayus (principalmenti de las regionis de [[Terengganu]] y [[Pahang]]) se diseñan de jolma similal a los javanesis menus en que carecin d'angunus istrumentus elaboráus y qu'están afináus en una escala [[slendro]] cuasi equidistanti en intervalus, a menú jiðiendu usíu d'un do u un si bemol occiental cumu la basi. Los imigrantis javanesis de [[Surinam]] tocan gamelan en un estilu autáu al de las aldeas del centru Java. El gamelan está relacionáu con losconos conjuntus [[kulintang]] de [[Filipinas]]. Tamién se s'usan agora los gamelan en occidenti, encruyendu lo mesmu conjuntus tradicionalis cumu esprimentalis.
 
[[ar:غاميلان]]