Diferencia entre revisiones de «Juhan Liiv»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Línia 2:
[[Image:Juhan Liiv.jpg|thumb|right|Juhan Liiv cuandu nuevinu]]
 
'''Juhan Liiv''' (Alatskivi, 30 d'abril d'1864 – Kavastu-Koosa, actual Luunja, Tartumaa, 1 de diciembri de 1913) jue un pueta y escritol estoniu. La su puesía, concisafue un poeta e escritor estoniano. La su poesía, concisa y minimalista, está dedicada a la naturaleð y a la su patria, y está enllena d'una gran sensibiliá, anqu'a veðis adopta ciertu tonu lúgubri. Unta [[Kristjan Jaak Peterson]], se pue consideral una las figuras más trágicas de la literatura estonia.
 
==Infancia y educación==
 
Liiv tuvu nacencia en una familia mu provi nel puebrinu d'Alatskivi, [[Estónia|Estonia]]. Pesi a la su probeða, sus pairis lo mandarun pa [[Tartu]] a estuyal periodismu. Una malotía física obrigó a Liiv a albandonal los estuyus y gorvel pa casa, andi escrebía puesía y angún artículu pal perioicu [[Olevik]]. La su puesía contrastaba muchu cona de los poetas coetanius, y pol tantu jue ignorá.
 
==Relatus brevis==
 
Liiv al final logró algu d'éxitu en 1894 cuandu el su primel relatu brevi, ''Vari'' (''la Sobra'') jue pubricáu. Era escuru y lúgubri, juendu un precedenti las sus futuras obras lo mesmu de prosa que de puesía.
 
Liiv escrebió más relatus, peru nengunu es tan famosu cumu ''Vari''.
 
==Malotía mental==
 
Al pocu de belsi pubricáu ''Vari'', Liiv se gorvió un pacienti ena crínica psiquiátrica en Tartu. Se le diagnosticó [[esquizofrenia]]. Enas sus crisis, pensaba qu'era un hiju ilegítimu del Zal Alejandru II de Rusia y qu'era pol tantu rey de Polonia. La su lucha cona su malotía mental continuó jata la su muerti.
 
==Puesía==
 
En 1909 [[Friedebert Tuglas]] se topó con Liiv. Un libru que conteía 495 puemas suyus jue pubricáu essi añu.
 
Muchus de los puemas de Liiv están caracteriðáus pol ciertu caraiti melancólicu y jata a veðis lúgubri, quiðiás pola su malotía mental y probeda. Los pocus puemas en essi tonu describin la naturalaleða y ela mol pola su tierra, [[Estonia]].
 
==Muerti==
 
Nel unu de diciembri de 1913 Liiv jue jundeau d'un tren pol estal en él sin billeti. Diba pa Polonia ebíu que pola su malotía mental creíba qu'era rey. Antocis esmienzó a dil caminandu pa casa. Pa cuandu llegó iba estáu a temperaturas jelás duranti dos semanas y iba entalláu un pelcuju fatal. Murió al pocu tiempu.