Diferencia entre revisiones de «Luenga kumzari»

Contenido eliminado Contenido añadido
VolkovBot (carava | Contribucionis)
c robot Modifying: en:Kumzari language
Sin resumen de edición
Línia 18:
|sil=zum
}}
El '''kumzari''' es una [[luenga irania]] palrá pol puebru [[puebru kumzari|kumzari]] (una subdivisiónsudivisión la tribu [[shihuh]]<ref>[http://pr.sv.net/aw/2005/March/english/travel.htm Rivista Ahlan Wa Sahlan]</ref>) en laena costa de [[Kumzar]] ena península de Musandam, al norti d'[[Omán]]. Esta es la única luenga irania palrá ena península arábiga. Los kumzaris puen enjallalsienhallalsi tamién enos lugaris de [[Dibah]] y [[Khasab]], lo mesmu qu'en varias aldeas y la isla de [[Larak]]. Los palrantis esciendin de pescaoris que vivían pa la costa el [[gorfu pérsigu]] y el [[gorfu d'Omán]].
 
La luenga es una jolmaholma volucioná del [[idioma persa|persa]] moernu templanu, y está mu relacionáuemparentau con el dialectudialeitu [[Minabi]] del sul de [[Baluchistán]]. La mayoría el vocabulariu, lo mesmu que la estructura sintáctica la luenga, es irania, inque un gran númiru parabras árabis dexistindesistin nel vocabulariu habitual. Pesi al jechuhechu qu'es palrá pol pescaoris del [[gorfu pérsigu]], la su fonología es más autá a la de los dialectusdialeitus [[idioma persa|persas]] de la pruvincia [[Fars]] en Irán, y se consideraconsiera mutuamenti enteligibri polos palrantis de [[Luri]].
 
El númiru palrantis del kumzari s'estima en menus de 10.000 palrantis nativus, inque los miembrus la tribu sonin unus 21.000 (sigún estimacionis del añu 2000). Los miembrus de la generación más nueva tiendin a deprendel árabi pol ve la palra la su genti. La luenga nu s'escrebi y nu tiini corpus literariu.
 
==JuentisHuentis==
{{Listaref}}
 
==AtijusAtihus==
*[http://www.ethnologue.com/show_language.asp?code=zum Entrá en Ethnologue pal kumzari]
*[http://www.rosettaproject.org/archive/zum Entrá pal kumzari nel Rosetta Project]