Diferencia entre revisiones de «Tácitu»

Contenido eliminado Contenido añadido
TXiKiBoT (carava | Contribucionis)
c robot Añadido: als:Tacitus
Sa (carava | Contribucionis)
Línia 31:
La su obra estoriográfica mayol —''opera maiora''— apaici dies añus mas tardi, entri los añus 104-110. Son dos grandis obras qu’albarcan mas dun sigru acontecimientus políticus i que la tradición quasi siempri a trasmitiu dambas a dos juntas.
 
* ''Historiae''. Las espubricó nel 110 i son un relatu el periodu rezienti el Empériu. Albarcan dende la caia el regimin [[Nerón]] (dende el 69) hata la muerti el úrtimu los Fláviu, [[Domicianu]]. Es la continación de lo que el chambucámbeu sistema supusu dende que [[Júliu Cesa]] consiguiera tolos pueris.
 
* ''Annales''. El nombri vien dau pol métodu que sigui, espurechu al hechu polos antíguus cronistas i estoriaroris que cuentaban en añu en añu. Los ''Annales'' relatan i revacan sobri los añus la dinastia Júliu-Cláudia. La su estrutura era en tres ''éssadas'' (en seis en seis librus), anque no tolas éssadas se conselva pol enteru. La éssada primera, que trata sobri [[Tibériu]] se conselva quasique entera, desquitandu cachus el libru V i el VI. Lo tocanti a [[Calígula]] s’escambajó la huerça dellu. Los periodus [[Cláudiu]] i [[Nerón]] se hallan con emportantis lagunas.