Diferencia entre revisiones de «Perú»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sa (carava | Contribucionis)
Sa (carava | Contribucionis)
Sin resumen de edición
Línia 83:
El 5 abril de 1992, el presienti Alberto Fujimori provocó la crisi política en el Autogolpi de 1992 quandu disolvió las dos cámaras del Congressu i convocó a una assamblea constituyenti pa enstaural una nueva constitucion política. Al mesmu tiempu, enició el arrecuperaeru económicu medianti una política de shock económicu. Duranti el su gobielnu, se prouju un processu de corrupcion del Estau en conjuntu –que llegó a sel calificá de ''cleptocracia''– con el que en essi momentu era Jefi del Serviciu de Enteligencia Nacional, Vladimiro Montesinos. Fujimori logra sel religiu en 1995 i enicia abondas enportantis mejoras macroeconómicas i sociales, enque no consigui solucional la larga recesion económica pola que passava el país resultau de las crisi enternacionalis. Fujimori hue religiu enas elecionis del 2000. Essi mesmu añu renunció a la Presiencia estandu en [[Japón]] duranti una gira oficial endespues del escándalu de los vladivideos, que demostrarun la redi de corrucion encabbeçá pol su assesol Montesinos.
 
El CongresoCongressu eligióligió comocomu PresidentePresienti interinointerinu al entonces congresista Valentín Paniagua, quien llevó a cabocabu las eleccioneselecionis del 2001 dondeondi resultó electoeletu presidentepresienti Alejandro Toledo, quien inicióenició una campaña internacionalenternacional parapa extraditarestradital a Fujimori. El gobiernogobielnu de Toledo se caracterizócaraterizó por unaacontinal continuacióni yprohundizal profundizaciónel delmodelu modeloeconómicu económico implantadoenplantau por Fujimori, altoaltu crecimientocrecimientu económicoeconómicu promediopromediu de 8% anual ademásamás de un clarocraru crecimientocrecimientu macroeconómicomacroeconómicu yi la reactivaciónreativacion de la economía. Sin embargoembargu, las diferenciasdeferencias socialessocialis mejoraronmejorarun pocopocu yi las acusacionesacusacionis de frivolidadfrivoliá yi nepotismonepotismu, frecuentesfrecuentis. Toledo fuehue sucedidosucediu por elpol exes-presidentepresienti Alan García Pérez en 2006. García haá continuadoacontinau con lacona política económica de los gobiernosgobielnus precedentespreceentis, lograndolograndu baja inflaciónenflacion, un crecimientocrecimientu notablenotabli de las exportacionesesportacionis, un aumentoaumentu sustancial del productoprodutu nacional brutobrutu yi un incrementoencrementu de las reservas internacionalesenternacionales sobresobri los 30 mil millonesmillonis de dólaresdólaris a finescaberus de 2008, no exentoessentu de conflictosconflitus socialessocialis importantesenportantis comocomu rebrotesprobremas delcon el senderismo asociadoatijau al narcotráficonarcotráficu yi protestas violentas comocomu el ParoParu de Moquegua de 2008 o el Baguazo de 2009.
 
Enas elecionis de 2011 ganó el candidatu nacionalista Ollanta Humala, venciendu a la su rival, Keiko Fujimori, ija d'Alberto.<ref>http://www.elpais.com/articulo/internacional/Humala/llama/unidad/nacional/elpepiint/20110607elpepiint_1/Tes</ref>
== Atijus ==
{{Commonscat|Perú}}