Diferencia entre revisiones de «Anaecypris hispanica»

136 bytes añadidos ,  hace 14 años
sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
[[Image:Anaecypris_hispanica.png|200px|thumb|right|Harabugu]]
El harabugu es una aspeci de peci endémica en ríus tributarius del Guadiana, especialmenti en Estremaúra. S'enjalla en perigru d'estinción. El su nombri científicu es '''Anaecypris hispanica''' u en ocasionis, cumi sinónimu, tamién '''Phoxinellus hispanicus'''.
 
El '''harabugu''' es una aspeci de peci endémica en ríus tributarius del Guadiana, especialmenti en Estremaúra. S'enjalla en perigru d'estinción. El su nombri científicu es '''Anaecypris hispanica''' u en ocasionis, cumi sinónimu, tamién '''Phoxinellus hispanicus'''.
 
Nu está craraenti relacionáu con otras especis de pecis, lo que prantea enimas sobri la su filiación, que angunus estabrecin con ciertas aspecis de [[Túniz]] u los [[Balcanis]].
 
==Pelitasqui y hábitat==
Es un [[ciprínidu]] chiqueninu, con argu menus de 10 cm de largol, con linia lateral encompreta u ausenti, lo que lo distingui de otrus ciprínidus. Las sus escamas son mu chiqueninas y se desprendin con faciliá. Tíni la quilla entri las aletas ventral y anal.
 
El su hábitat preferenti son zonas de aguas permanentis, poca corrienti y con abundanti vegetación acuática.
 
==Aspeci amenazá==
 
Está amenazáu pol mé la costrucción d'embalsis y la entroucción d'aspecis aloctonas pa la su pesca deportiva cumu el [[blablá]], el [[luciu]] u la [[carpa]].
 
La [[Unión Uropea]] tíni esta aspeci catalogá cumu aspeci d'atención especial (Anexu II 'e la directiva sobri conselvación de fauna y frora silvestri -1992-). El catalogu nacional español la encrúi ena categoría 'e vulnerabri (Ordin del Ministeriu español de Meyu Ambienti de 21 de octubri de 2002) y la Junta d'Estremaúra la tíni decrarada aspeci en perigru d'estinción (13-3-2001). Igual protección le dispensan las autoriáis regionalis de Castilla La Mancha.
 
[[Category:Fauna]]
427

ediciones