Diferencia entre revisiones de «Castellaneu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Tiu Fraili (carava | Contribucionis)
Tiu Fraili (carava | Contribucionis)
Línia 23:
En el andal sicológicu, la huerça los estremeñus crein que palran mal el castellanu quandu se refierin al estremeñu, por mó del comprexu lingüísticu que esprimentan dendi la educación monolingüi por quasi que meyu sigru. Estu has que'l [[lengua estremeña|estremeñu]] se repuntei i menuya, ala pal que las otras lenguas vernáculas de [[Estremaúra]], la [[fala]] i el [[portugués rayanu]].
 
En el andal social, el estremeñu sigui tuviendu-si por una lengua rural propia de campusinus, con tol tratu despetivu que s'estila ena sociedá moderna d'ogañu. Esti pensaeru es el que se fomentifomenta dendi la educación monolingüi que descareci alas demás lenguas. Tamién está despreciau delos meyus de comunicación, enque ogañu tenga ciertu protagonismu en ves en quandu ena televisión i emissoras autonómicas. En no contandu con proteción legal ni actuación política, sigui a fomental-si el pensamientu descareceol. Por otru lau, la emigración massiva d'estremeñus quandu la [[Conquista d'América]]<ref>Navarro del Castillo, V., ''La epopeya de la raza extremeña en Las Indias'': Méria, 1978</ref> o el [[franquismu]], marmandu la su puebración de manera inrecuperabli, á hechu que gran parti delos estremeñu-falantis d'ogañu se hallin en otras partis de [[España]], [[Uropa]] i [[América]], guardandu la lengua i gastandu-la en familia, sin contribuíl ala su conservación ena tierra d'origin, enque sí ala su destensión por otras zonas del mundu, prencipalmenti ala contribución la costitución del español americanu.
 
En [[Estremaúra]], ondi se gasta el castellanu dendi los acaberus la Edá Meya enos decumentus oficialis, supusiendu al leonés, la aristocracia, los comerciantis los prencipalis nuclius, assín comu los señoritus terratenientis no defendierun las lenguas del puebru por hechus socialis, lo que á hechu que nunca huera rebullíu entre las crassis pudientis la lengua populal delos estremeñus, pos era seña de sumissión i vulgaridá.