Esti artícalu no tien huentis ni referencias
Los conteníus duosus debin sel corretamenti atijaus pa demuestral que no se trata de vestigacionis primarias.
Avissu
Esti endilgui ebi sel revissau por un corretol.

Los Iberus (Latin: Hibērī, del griegu antiguu: Ἴβηρες, Iberes) hue un puebru que s'asentó endentru dela Peninsula Iberica nel salienti i nor-salienti d'esta mesma.

Estoria Edital

La coltura ibérica surgió, alreol del 1000 e.c ena Península Ibérica comu consecuencia ,la teoria mas destendia, la llegá de puebrus nortiafricanus que s'arrebuharon cona puebracion local hormandu los iberus o otra teoria de el su orihin autotonu.El su maissimu esplendol cultural hue nel periu al acabaeru del sigru VII e.c ata el III e.c (219 E.C) cona conquista melital de Roma conas sus lehionis.El su esplendol ata la conquista romana hue pol las enfruencias i entelchambus conos fenicius i griegus que les proporcionaban una tupa de los sus archiperris cumu vasihas ... o la escritura,la su cultura ... .Avançau el sigru III allà pa mas de la mita el sigru III e.c Cartagu escomenzu la su conquista de el sur de ispania i esti pa conseguil recursus pola presion romana de la primera guerra punica que ganu los romanus, ata que los romanus pol esi motivu imprindin la conquista la peninsula i el final de Cartagu i la segundera guerra punica i hueron conquistaus polos romanus rapiamenti con poca resistencia.

Economia Edital

La su economia se basaba ena agricoltura,ganaeria,mineria i el comelciu conos puebrus colonizaoris (Fenicios,Griegos i Cartagineses)curtivaban trigu,cebá pa comel , azeitunas pa conseguil frutu i azeiti gracias a la enfruencia Cartaginés ... amás de Datilis pol mè las palmeras ,granás...,una ganaeria con cabras ,ovejas,vacas,guarrus ... i una mineria que los sus produtus los entelchambaban con los Griegos,Fenicios i Cartagineses I ellus les daban vasihas,vistius ...

Organizacion social Edital

Los puebrus iberus estaban mandaus pol unus reyezuelus comu Culcas que le pusu cara a los romanus endispues estaban los guerrerus que mantenian una clientela con el rei es izil tenian un "patu de fidelià" con el diendu a la guerra con el ata la muerti encrusu.Endispues estarian los sacerdotis que no se tien mucha conocencia d'ellus i que s'encargarian del cultu a los diosis que se desconocin ogañu .I ya endispues el "puebru llanu" i angunus escravus.la eá d´estus urtimus es mu embaha menus de 30 añus.

Ciais Edital

Las ciais solian estal en cerrus i en zonas de dificil acessu arroeas pol murallas d'adobi y piera con torris de vigilancia,dentru s'alcontraban las casas.Las ciais estaban protegias pol soldaus , cuya arma mas representativa es la falcata huntu ala lanza ,el escú ,la onda ...

Ritus funerarius Edital

Los iberus enterraban a los sus muertus pol el ritu la enceneracion ,es izil,lo quemaban en una lumbri ,cima de leñus i los metian en una urna ,enterrá huntu a los sus achiperris.Las presonas mas empoltantis eran enterràs con una tupa de achiperres i angunas vezis en mausulius comu el que s'alcuentra espuestu en el musiu de mairil alcontrau en Albaciti ,el sepulcru de puzu muru.

Religión Edital

De la relihion ibera no se sabi abati ná solu la esistencia de sacerdotis i santuarius urbanus o en lugaris consideraus sagraus (manantialis ..)i la desistencia de figurillas pa los diosis amàs de sabelsi que consieraban a angunus animalis sagraus cumu el buitri qu'era el que se llevaba al enframundu el cuerpu del guerreru que moria en combati dejandosi al airi libri o el toru paeci que era la relihion animista,de los diosis no se sabi nà angunas cosillas de esculturas i pinturas encontràs .