La tecnología es la céncia aplicá a la resolución de problemas concretus. Constituyi un conjuntu de conocimientus científicamenti ordenaus, que permitin diseñal y crial bienis o servicius que facilitan l'adaptación al meyu ambienti y la satisfación las necesidáis esencialis y los deseus l'umanidá. Es una palabra d'origin griegu, τεχνολογία, formá por téchnē (τέχνη, arti, técnica u oficiu, que puei sel traducíu comu destreza) y logía (λογία, el estudiu d'argu).

El desarrollu tecnológicu alcanzau permitió a la umanidá abandonal por primera vezi la superfici terrestri en la década de 1960, con lo que inició la exploración del espaciu exterior.

Manqui ain una hartá tecnologías mu diferentis entri sí, es frecuenti usal el términu tecnología en singular pa referilsi al conjuntu de toäs, o tamién a una d'ellas. La palabra tecnología tamién se puei referil a la disciplina teórica qu'estudia los saberis comunis a toïtas las tecnologías, y en argunus contextus, a l'educación tecnológica, la disciplina escolar abocá a la familiarización con las tecnologías más importantis.

La actividá tecnológica influyi en el progresu social y económicu, peru si la su aplicación es meramenti comercial, puei orientalsi a satisfacel los deseus los más prósperos (consumismu) y no a resolvel las necesidáis esencialis de los más necesitaus. Esti enfoqui puei incentival un usu no sostenibli del meyu ambienti. Ciertas tecnologías umanas, pol su usu intensivu, directu o indirectu, de la biosfera, son causa prencipal del crecienti agotamientu y degradación de los recursus naturalis del praneta.

Sin embargu, la tecnología tamién puei sel usá pa protegel el meyu ambienti, buscandu solucionis innovadoras y eficientis pa resolvel de forma sostenibli las crecientis necesidáis la sociedá, sin provocal un agotamientu o degradación de los recursus materialis y energéticus del praneta o aumental las desigualdáis socialis. Ciertas tecnologías umanas án llevau a un avanci descomunal en los estándaris y calidá de vía de billonis de personas en el praneta, lograndu simultáneamenti una mejor conservación del meyu ambienti.

La tecnología engloba a tó conjuntu d'acionis sistemáticas cuyu destinu es la transformación de las cosas, es izil, su finalidá es sabel hazel y sabel por qué se hazi.[1]

Actualmenti ai una era tecnológica, etapa histórica dominá pola produción de bienis y pola su comercialización, en la qu'el factor nirgía tié un papel primordial.[1] Toä la actividá centíficu-técnica gravita permanentementi sobri el bienestar umanu, sobri el progresu social y económicu de los pueblus y sobri el meyu ambienti dondi se manifiesta la actividá industrial.[1]

Guípesi tamién Edital

Huentis Edital

Referéncias Edital

  1. 1,0 1,1 1,2 "Tecnología industrial II". (2014). ISBN 9788424190538 Capítulo: Presentación, página: 3

Bibliografía Edital

  • Álvarez, Charo; Reflexiones en torno a la participación de las mujeres en la ciencia y la tecnología. Artículo de referencia: Ciencia, Tecnología y Género; Marta I. González García y Eulalia Pérez Sedeño; http://www.uv.es/~reguera/etica/genero-ciencia.htm
  • Arregui Noguer , Beatriz ; Sabaté Grau, Xavier (coord.) (2004) Tecnología y discapacidad visual : necesidades tecnológicas y aplicaciones en la vida diaria de las personas con ceguera y discapacidad visual. Madrid: ONCE, Consejo General. ISBN 84-484-0125-5
  • Bernal, John D.; Historia social de la ciencia 1. La ciencia en la historia; Ediciones Península; Barcelona (España); 1967.
  • Bernal, John D.; Historia social de la ciencia 2. La ciencia en nuestro tiempo; Ediciones Península; Barcelona (España); 1967.

Atijus Edital