La esteatopigia htheatopɪˈɦɪa] (del griegu στέαρ, -ατος [stéar] "manteca, grassa" i πυγή [pygɛ́ː] "culu") es el comuelgu grassa enas escachas que se destiendi polos muslus, puyendu arcançal a las ruillas.

Retrataura prencípius sigru XX duna mujel con esteatopigia.

Estória Edital

Esti rasgu es própiu la genética los cóisan, prencipalmenti entri las mugeris, anque tamién s’osselva entri los pimeus, nel África central i la tribu onge enas Islas Adamán. Ena huerça las razas el Homo sapiens, las mugeris suelin muestral una tendencia mayol al hacinamientu tecius adiposus ena region las escachas, frenti a los ombris.

El fenóminu arranca ena infáncia i se desarrolla pol compretu nel primel estádiu el embraçu. Es nolmal tamién que se produça Sinus pudoris u alargaeru los lábius menoris la vulva. Nel casu los cóisan, la esteatopigia es considerá un sinu belleza. Esti rasgu la genética los cóisan hizu que a los ojus ocidentalis se convirtiera nuna cosa imprópia, comu angún marru la naturaleza. Güena muestra velequí destu hue Saartjie Baartman, mugel coicoi, enmotá la Venu Hottentot, a quien dessibierun comu atración féria nel sigru XIX pol Uropa tras sel hecha escrava pol mé de la su esteatopigia.

Representación artística Edital

La esteatopigia en dambus sessus se destendió entri las curturas antíguas. La hallaura enas cuevas el sul Fráncia de fegurinas en marfil con una presentera representación el desarrollu los muslus i de los lábius menoris corroboran el hechu. Unu los ejemprus mas sonaus es la Venu de Willendorf.