Güiquipedia:Alcuerdu ortográficu

Agora ain pessonas trebajandu nesti artícalu
Por causa d'estu, puein faltal conteníus o avel marrus en el hormatu. Has el favol, enantis de hazel qualquiera muación, vai-ti ala carava a tentu d'esti artícalu pa poel cordinal la su redación.


Esta es una hutura pulítica Güiquipeya. Entovia no á siu aprebá

En Güiquipeya la ortografía es libri, pol no bel una norma ortográfica oficial pal estremeñu. No estanti, ái una sérii regras que tó artículu ebi cumpril:

  • Tolas ortografias gastás, ebin estal basás nel alfabetu latinu.
  • Tolas ortografias ebin estal basás en angunas las ortografias normalmente gastás nel escrebieru el estremeñu: La Ortografia del extremeño (la primel edición o modificacionis), la ortografía tradicional, la ortografía fonética (la usá pol Pablo Gonzálvez i otrus)… Es indispensabri qu’aiga angún escritu hueraparti la muestra güqui (librus, trebajus, bitácoras…) ondi s’aiga utilizau essa ortografia.
  • Los artículus ebin estal escrebius nuna sola ortografia, seya cual seya. La mesma ebi sel gastá pa la totaliá el endirgui. Si no estás d’alcuerdu cona grafia utilizá o si no sabis cómu escrebil dessa holma, vai a la caraba al tentu pa organizal la su redación.
  • No s'almitirán hórmulas ortográficas que no puean sel resueltas polos métous comunis i más senzillus abitualmenti conocius polos estremeñupalrantis. En casu de dua, se hadrá una consulta pol mé del Seranu.
  • No se permiten ortografías que afecten a las desinencias verbales y nominales marcadoras de los accidentes verbales y nominales de persona, número, caso, tiempo, modo, voz, aspecto o persona creando diferencias en su manifestación gráfica que no se correspondan con una diferencia en su expresión en la lengua oral.
Del mismo modo, no se permite crear grafías especiales para terminaciones de palabras que conforman partes de la oración invariables como adverbios con el propósito de distinguirlas de la terminación otro tipo de partes de la oración variables que marcan los dichos accidentes verbales y nominales si esa distinción en la terminación no tiene reflejo en la lengua oral.
La grafía de las desinencias debe mostrar las diferencias entre unas terminaciones y otras que marcan esos accidentes tal como se reflejan en la lengua oral. E igualmente debe mostrar la diferencia entre la aparición de esas terminaciones que marcan esos accidentes y la aparición de otra terminación en ese mismo lugar propia de una parte de la oración invariable tal como se refleja en la lengua oral.
  • Cualisquiel ortografia puei sel atarugá si assina lo decíi la comuniá pol me duna votación nel Seranu

Títulus, cuairus i prantillas Edital

Pol custionis divelsas (entri algotras, sel la que se ussa ena entrihazi), los endirguis sedrán entitulaus con el su nombri ena Ortografia del extremeño. Estu tien una esceción: los nombris, topónimus i parabras várias que no tien tradución al estremeñu, eberán mantenel la su grafia original (se premitin transcricionis d'algotrus alfabetus al escrebieru latinu). Tamién los cuairus i las prantillas debin estal escritas cona mesma ortografía.

Prantillas Edital

Si gastas la ortografia el Ismael, no tienis polqué endical ná, peru si utilizas otra pues hazel usiu las siguientis prantillas enos escomiençus el endilgui: