Prantilla:Infobox writer

Nesta página se gasta una ortografía destinta ala que normalmenti se gasta ena Güiquipedia.

Pāṇini (560-480) (en devanāgarī पाणिनि) es un gramáticu la India antiga (quiðás del sigru V antis de Cristu) consideráu el fundaol de la literatura y de la luenga sánscrita posvédica. Es famosu pol bel jolmuláu en 3959 sutras, conocíus pol el nombri d'Ashtadhyāyī (en devanāgarī अष्टाढयायी) las regras la molfología d'esta luenga.

La gramática de Pāṇini es mu sistemática y técnica, pesi a estal caraiteriðá pol una gran breveá, u más bien pol me d'essu mesmu. Los conceptus de morfema y rais, inherentis al su aproximaeru analíticu, nu sedrían consideráus polos lingüistas ocidentalis sino alú de dos milenius más tardi. Las regras definías pol Pāṇini describin prefectaenti la morfología el sánscritu, y son considerás tan precisas y exhaustivas cumu si jueran síu enfolmáticus los que las jueran jechu pa qu'unus ordenaoris processaran las regras del sánscritu. Pāṇini jaði usíu de metarregras, de trasformacionis y de recursiviá, lo mesmu que d'un sistema elaboráu d'abreviaturas. La fórmula Backus-Naur, utiliðá pa describil las luengas de programación moernas, es en ciertus aspectus autá a las regras la gramática paniniana, que pue tamién sel consieráu cumu unu los pairis de la enformática. Una consecuencia la breveá la su gramática es el su caraiti pocu intuitivu, autáu al de los lenguajis de máquina contemporanius, a diferencia de los lenguajis legibris pol humanus.

Abondu pranteamientus de Pāṇini sonin pionerus endrentu la hestoria la lingüística, alantrándussi a la lingüística ocidental en milenius. El propiu Noam Chomsky consideró la gramática paniniana "la primel gramática generativa nel sentíu moernu" [1].