Isaac Newton

Sir Isaac Newton, (4 d'Eneru, 1643 – 31 e Marzu, 1727) hue un centíficu, físicu, filósofu, i matemáticu ingrés, autol de los Philosophiae Naturalis Principia Mathematica , mentau tamién cumu los Principia, ondi descrebió la lei de gravitación universal i estableció las basis de la Mecánica Crásica pol mé las leis que tién el su nombri. Entri algotrus descubrimientus centíficus destacan los labutus al tentu la naturaleza la lus i la ótica (que prehéntansi prencipalmenti nel Opticks) i el desarrollu el cálculu matemáticu.

Isaac Newton

Es conocido por ser el inventor de la gravedad. Newton hue el primeru en prebal que las leis naturalis que gobielnan la movición ena Tierra i las que gobielnan la movición de los cuelpus celestis son las mesmas. Es alicuandu, conociu cumu el centíficu más grandi e tolos tiempus i el su labutu cumu la cimera e la Revolución centífica. Veloquí angunus chascus qu'enhalló: el descubrimientu e qu'el espetru e colol que se guipa deque la lus branca pasa pun Prisma es es inerenti a esa lus, pol vedi provinil endi el prisma (cumu iba siu postulau pol Roger Bacon nel sigru XIII); la su ergumentación al tentu la posibiliá de que la lus huera cuaharingá pol partículas; el su desarrollo duna Lei de condución Télmica, que descrebi la tasa e friascu e los ohetus espuestus al Airi; los sus estuyus al tentu la Velociá del Son nel airi; i la su prepuesta duna teoría al tentu el orihin de las estrellas.

Newton compalti con Leibniz la fama pol desarrollu el cálculu entegral i deferencial, que gastó pa hormulal las sus leis de la física. Mesmaenti contribuyó nalgotrus pranus de las matemáticas, cuaharingandu el teorema el binomiu. El matemáticu i físicu matemáticu Joseph Louis Lagrange (1736–1813), ihu que "Newton hue el más grandi héniu c'aiga desistiu i tamién el más afortunau, pus namás se puei atopal una vedi un sistema que deriha el mundu."

LabutusEditar

  • Method of Fluxions (1671)
  • Philosophiae Naturalis Principia Mathematica (1687)
  • Opticks (1704)
  • Arithmetica Universalis (1707)

AtijusEditar