Nephelium lappaceum

Nesta página se gasta una ortografía destinta ala que normalmenti se gasta ena Güiquipedia.
Nephelium lappaceum (?)
 (Rambután)
Nephelium lappaceum
Otrus nombris: {{{algotrasdenominacionis}}}
Estau de conservación
Conselvación deNephelium lappaceum
Crassificación científica
Reinu
Plantae
Filu
Magnoliophyta
Crassi
Magnoliopsida
Ordin
Sapindales
Familia
Sapindaceae
Géneru
Nephelium
Especii
N. lappaceum
Autol
Linnaeus

El rambután, Nephelium lappaceum, es un arbu tropical de tamañu meiu que preteneci a la familia Sapindaceae, quiðás nativu del suresti d'Asia. El su frutu es comestibri, tamién se conoci cumu rambután y está juertienti relacionáu con algotrus frutus comestibris tropicalis cumu el lichi, el longan y el mamoncillu. Se piensa que procéi del archipiélagu malayu. En Guatemala,Costa Rica y Nicaragua, se le conoci cumu mamón chinu o Lichas.

Descripción Edital

Es un arbu perenni qu'arcanza 10-20 metrus d'artura. Las hojas son altelnas y pinnás, de 10-30 cm de longol, con 3-11 divisionis, ca una de 5-15 cm de lalgol y 3-10 cm d'anchón, conos malgin enterus. Las froris son chiqueninas, 2-2'5 mm, sin pétalus, naciendu en una panícula telminal de 15-30 cm de lalgol.

El frutu es una drupa oval de 3-6 cm de lalgol y 3-4 de anchón, salin en reðimus de 10-20 frutus juntus. La piel es roja crara (rala ves amarilla u anaranjá) y está cubría pol pinchinus suavis. El su nombri vien de la parabra malaya rambut que quíi idil pelu.

El carozu es envenenosu, polo que nu ebi sel consumíu unta el restu el frutu.

Atijus Edital

Afotus Edital